VZDĚLÁVÁNÍ A WELLBEING ZAMĚSTNANCŮ

Jak jednoduše spojit vzdělávání a wellbeing zaměstnanců? Knihy jsou odedávna klíčem k rozvoji, odpočinku a inspiraci. Studie ukazují, že pravidelné čtení nejen rozšiřuje obzory, ale také výrazně snižuje stres a podporuje duševní rovnováhu. V dnešním rychlém světě je však pro mnoho lidí těžké najít si čas na čtení. Audioknihy jsou proto šikovným řešením, které spojuje výhody tradiční četby s flexibilitou, která dokonale zapadá do moderního životního stylu.
Podpora čtecích návyků je prokazatelně efektivní cestou ke zlepšení duševního zdraví. Přesto v České republice přečte alespoň 1 knihu za rok pouze 64 % populace. Pro firmy, které chtějí uspět v konkurenčním boji o talenty, je však zásadní přinášet benefity, které nejen potěší, ale také přispívají k rozvoji klíčových zaměstnanců. Podle průzkumu společnosti Randstad navíc považuje 71 % firem za hlavní výzvu v roce 2025 udržení klíčových zaměstnanců a rozvoj talentovaných leaderů.
Ať už zaměstnanci tráví hodiny na cestách, cvičí, nebo jen relaxují po náročném dni, mohou se nechat unášet příběhy nebo se vzdělávat, aniž by museli držet knihu v ruce.
Audioknihy se tak stávají dokonalým nástrojem pro zaměstnavatele, kteří chtějí podpořit nejen vzdělávání, ale i well-being svých týmů. Elredo, první digitální firemní knihovna v Česku, přináší tuto možnost přímo do pracovního prostředí. Přinášíme aktuální zkušenosti z pilotu v Notino. Během 3měsíčního testování zjistili, že:
  • 80 % uživatelů dokončilo alespoň jednu audioknihu.
  • 60 % zapojených uživatelů využilo benefit na maximum; během 3měsíčního pilotu si poslechli alespoň 2 knihy a poslouchali pravidelně.
  • Celkem strávili posloucháním 343 hodin – v poměru 68 % odpočinek a 32 % vzdělávání.
Zkušenosti z pilotního projektu ukazují, že audioknihy mohou být jednoduchým a zároveň smysluplným doplňkem firemní kultury. Umožňují zaměstnancům rozvíjet se ve chvílích, kdy by jinak neměli prostor pro klasické čtení – ať už cestou do práce, při sportu nebo během odpočinku.
Na základě zpětné vazby od zapojených zaměstnanců a výsledků pilotního projektu je vidět, že audioknihy přinášejí přínos jak zaměstnancům, tak zaměstnavatelům. Zaměstnanci se vzdělávají, odpočívají a zároveň jsou motivovaní. Je příjemnější sedět vedle kolegy, který vás inspiruje svými znalostmi z knih, nebo vedle někoho, kdo tráví každou přestávku na TikToku.
Když lidem nabídneme nástroje, které podporují jejich osobní růst a zároveň jim pomáhají zpomalit, vzniká prostředí, které prospívá nejen jednotlivcům, ale i firmě jako celku.
Shrnutí pilotního projektu v Notino jsou k dispozici v příloze.

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

    Antispamová ochrana - klikněte prosím na ikonu: srdce.


    » Zobrazit bližší informace o GDPR