Spojujeme personalisty a měníme svět HR k lepšímu
Přidejte se k největšímu profesnímu sdružení personalistů v ČR. Mějte přehled o všem, co se v HR děje. Získejte přístup k exkluzivním informacím a trendům v personalistice. Na on-line i osobních setkáních sdílejte své zkušenosti se stovkami personalistů. Vzdělávejte se v oblastech, které jsou pro vaši práci klíčové. A podílejte se na tom, kam se obor ubírá. Svaz personalistů České republiky vám v tom bude profesním partnerem.
SVAZ PERSONALISTŮ v číslech
Zaměstnanci členů
Spolupracující HR
Kolektivní a individuální členové
Spolupracující vysoké školy
Co se aktuálně děje v HR:
SPOLUPRÁCE S RECRUITMENT ASSOCIATION
SPOLUPRÁCE S RECRUITMENT ASSOCIATION
Rádi bychom se podělili o radost z nové spolupráce s RECRUITMENT ASSOCIATION. Nesmírně si vážíme důvěry a velmi se těšíme na společné projekty a setkání 🚀 O co jde v Memorandu o spolupráci? Báječné dámy z Recruitment Club, sdružujících téměř 2.000 recruiterů a recruiterek, provedli transformaci do spolku RECRUITMENT ASSOCIATION, a to byl ten správný impuls a stavební kámen pro užší spolupráci se Svaz personalistů České republiky. Důkazem je právě v Praze podepsané memorandum o spolupráci, které definuje konkrétní okruhy spolupráce a partnerství, jako sdílení informací mezi HR komunitou a komunitou recruiterů a recruiterek, tak spolupráci při vzdělávání, nebo realizaci projektu financovaných Evropskou unií. Těšíte se? My velmi. Petra Svobodova Recruitment Association, z.s. (Recruitment Club) Petr OtáhalVZDĚLÁVACÍ PROJEKT PRO ŽENY 50+
VZDĚLÁVACÍ PROJEKT PRO ŽENY 50+
Vzdělávací projekt pro ženy 50+ pomáhá spojovat ženy, které na sobě chtějí pracovat, zlepšovat se a vyhledávají komunitu a podporu. Nesmírně nás těší velmi pozitivní ohlasy. Proč tomu tak je a co všechno může znamenat několik sobot a online webinářů pro váš rozvoj přibližuje v rozhovoru paní Ing. Věra Macáková, MBA personalistka ve společnosti Technoprojekt, a.s. 🎤Jak dlouho pracujete v HR? 🔈V HR působím již 12 let na různých pozicích, díky čemuž jsem měla příležitost získat komplexní pohled na tuto oblast. Prošla jsem personální agenturou, velkým automobilovým korporátem a zakotvila v menší projekční společnosti, kde mám možnost aplikovat všechny své nabyté znalosti a zkušenosti v užším a více personalizovaném kontextu. 🎤Jak jste se dozvěděla o možnosti vzdělávání zdarma? 🔈O této možnosti jsem se dozvěděla prostřednictvím Svazu personalistů, kde mi tento projekt představila paní Daniela Nyklová. Po obdržení harmonogramu vzdělávacích témat mě jejich obsah okamžitě zaujal a inspiroval natolik, že jsem se bez váhání rozhodla zapojit. Své nadšení jsem přenesla i na dvě své kolegyně a kamarádku, které se následně k programu také připojily. 🎤Co vás nejvíce překvapilo? 🔈Velmi mě překvapilo, kolik zralých žen je ochotných věnovat svůj volný čas dalšímu vzdělávání. Během společně strávených hodin jsme měly možnost se lépe poznat a sdílet své zkušenosti, ať už pracovní, nebo osobní. Fascinovalo mě, s kolika různými starostmi se každá z nás potýká, a přesto si všechny našly čas na svůj seberozvoj, a navíc vždy všechny dorazily v dobré náladě. Co se týče samotného vzdělávání, byla jsem příjemně překvapena širokým záběrem témat, která zahrnovala nejen profesní rozvoj, ale také praktické dovednosti a znalosti využitelné v osobním životě. 🎤Co Vám nejvíce pomohlo? 🔈Největší přínos pro mě měla témata zaměřená na ergonomii a psychické zdraví. Poznatky z oblasti ergonomie jsme s kolegyněmi aplikovaly na našich pracovištích a ke konci roku naše firma vybavila zaměstnance různými ergonomickými pomůckami, se kterými jsem se seznámila během kurzů. Tyto změny přispěly nejen ke zlepšení pohodlí, ale také k prevenci zdravotních problémů. Skvěle nám to zapadlo do konceptu projektu zdravého životního stylu, který v naší společnosti úspěšně realizujeme již druhým rokem. Během kurzů mě velmi oslovilo psychické zdraví pod vedením Radima Blažka. Jeho hodiny se těšily obrovské oblibě, a to zcela oprávněně. Představil nám jednoduché a praktické techniky, které lze snadno začlenit do každodenního života. Tyto nástroje, jak jsem si již sama vyzkoušela, pomáhají lépe zvládat stres a hektičnost dnešní doby, což je téma, které rezonovalo snad u každé z nás. Hodně mě zaujalo také téma financí, kde jsem získala praktické nástroje pro efektivnější správu svých osobních financí. Určitě jsem si v každé oblasti našla něco přínosného. Kurz stále probíhá a mnoho zajímavých témat nás ještě čeká, takže se těším, co nového mě ještě překvapí a obohatí. 🎤Doporučila byste workshopy a proč? 🔈Účast na těchto workshopech bych určitě doporučila. Nabízejí nejen praktické znalosti, které jsou užitečné v každodenním životě, ale také prostor pro osobní rozvoj a sdílení zkušeností s podobně smýšlejícími ženami. Je to skvělá příležitost na chvíli se zastavit, věnovat čas sama sobě a osvojit si nové dovednosti, které mohou výrazně obohatit nejen profesní, ale i osobní život. Každá žena si v tak široké nabídce témat najde to své, a navíc má možnost poznat nové inspirativní lidi, a to nejen účastnice, ale také vynikající lektory. Jako bonus nabízí projekt možnost individuálního koučinku a odborného právního poradenství.HR BREAKFAST PRAHA
Rovné a transparentní odměňování. Stále aktuální a potřebné téma a podrobný přehled novinek vzhledem k nové legislativě. Tour rovného odměňování měla zastávku v hlavním městě. O čem byla řeč? 💰Co to je rovné/transparentní/férové odměňování, na co se připravit, na co si dát pozor a jestli to zvládnete sami. 💰Co je Gender pay gap a umí každý komunikovat svou hodnotu? 💰Firmy si usí dát do pořádku odměňování zaměstnanců podle stávající legislativy. Co to obnáší a jak neděla chyby. 💰Kromě toho se firmy musí začít připravovat na změny, aby byly v souladu s novou legislativou k transparentnímu a rovnému odměňování, která by měla vstoupit v platnost příští rok. Přednášející byli velmi zkušení: 👨Josef Chovanec, ředitel personálního a mzdového poradenství ve společnosti Trexima. 👩🏻Lucie Kalašová, odbornice ve světě pracovního práva ze společnosti bpv Braun Partners prošla legislativu srozumitelně a prakticky. 🏰Akce se konala ve výjimečném prostředí Art Nouveau Palace. 🙏Moc děkujeme všem účastníkům za skvělou atmosféru.KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
Jedním z našich přednášejících na dubnové konferenci je CEO Scholasticus Jan Lipový. Honza je talisman většiny našich akcí a bez aplikace nedáme jediný den. Moc si vážíme toho, že si našel čas a zodpověděl nám 4 otázky, aby nám přiblížil témata připravované akce. Těšíme se v Hradci Králové. 1) Jaký je název vaší přednášky na konferenci Wellbeing – právo, data, trendy, sdílení? Chytré HR procesy pro lepší pohodu personalisty i zaměstnanců 2) Proč je toto téma tak důležité? Ačkoliv se může zdát, že digitalizace a automatizace s tématem wellbeingu nesouvisí, opak je pravdou. Pokud trávíme spoustu času s věcmi, které nás nebaví, nebo nám způsobují stres, podepisuje se to na našem zdraví, psychickém a následně i fyzickém. Jednoduchost složitých procesů pak může také podpořit lepší atmosféru na pracovišti, komunikaci mezi týmy a podpořit budování zdravé firemní kultury. 3) Jaké nástroje používáte pro wellbeing ve vaší organizaci? Kromě toho, že své nervy šetříme díky automatizacím, máme například pravidelné 1:1 setkání, kde individuálně řešíme, s čím zaměstnanec bojuje a jak bychom mohli být ve zlepšení situace nápomocní. Uvědomujeme si, že prostředí, které máme doma, velmi ovlivňuje to, jak fungujeme v práci, proto je častým tématem i osobní rovina. Jelikož jsme menší firma, mají tato setkání často až rodinnou atmosféru. 4) Co v poslední době udělalo radost Vám osobně? V osobní rovině mi v poslední době udělalo radost především krásné počasí, které nám umožňuje s rodinou trávit více času venku. Společné chvíle v přírodě jsou pro mě nejen zdrojem energie, ale také příležitostí, jak si odpočinout a načerpat inspiraci. Pokud jde o pracovní oblast, mám velkou radost z pokroků, které jsme dosáhli s novou verzí naší aplikace Scholasticus. Obzvlášť mě těší pozitivní zpětná vazba od personalistů, kterým jsem měl možnost naši aplikaci představit. Pochvaly za různá vylepšení, na kterých jsme tvrdě pracovali, mi dodávají energii a potvrzují, že jdeme správným směrem. Tyto momenty mě dobíjí a motivují do další práce.PLZEŇ VE FORMĚ
Ve středu 11. března skvělé HR Breakfast v Českých Budějovicích - díky Naďě Bouškové za netradiční prostory v R51 a ve čtvrtek plzeňský Marriott a Svaz personalistů ČR, Trexima a bvp BRAUN PARTNERS a téma rovného a transparentního odměňování. Skvělé tři hodiny plné právních a odborných informací k budoucí problematice většiny HR komunity. Plno do posledního místa, museli jsme odmítat. S tématem rovného a transparentního odměňování a výbornými řečníky Lucií Kalašovou a Josefem Chovancem se potkáme ještě v úterý 18. března v Praze (bohužel úplně vyprodáno) a potom 8. dubna v Liberci a 9. dubna v Ústí nad Labem, kde jsou již poslední volná místa. Rezervaci si zařídíte snadno na našich stránkách.PODCAST: JAK NEJEFEKTIVNĚJI MOTIVOVAT ZAMĚSTNANCE ANEB PSYCHOLOGIE PENĚZ
PODCAST: JAK NEJEFEKTIVNĚJI MOTIVOVAT ZAMĚSTNANCE ANEB PSYCHOLOGIE PENĚZ
Eva Höschlová je členkou předsednictva České asociace psychologie práce a organizace a uznávanou odbornicí v oblasti psychologie. Jako senior consultant ve společnosti QED GROUP pomáhá s výběrem zaměstnanců a podporuje rozvoj jednotlivců, týmů i celých organizací. Více než deset let působila jako vyučující na katedře psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Jejím hlavním tématem je psychologie peněz. Společně rozebíráme, jak peníze ovlivňují motivaci – co v tomto ohledu funguje a co naopak ne. Také si povídáme o roli různých typů bonusů a odměn v motivaci zaměstnanců, o tom, jak své peníze utrácíme a jaké výdaje nám přinášejí štěstí a jaké nikoliv. Na závěr se dotkneme otázky, proč nám dělá problém mluvit o svých příjmech. https://ceskepodcasty.cz/epizoda/699439ROZHOVOR ČESKÝ ROZHLAS 2
HR ON-LINE KÁVY K FLEXINOVELE ZÁKONÍKU PRÁCE
HR ON-LINE KÁVY K FLEXINOVELE ZÁKONÍKU PRÁCE
Dne 7.3.2025 byla Poslaneckou sněmovnou schválena flexi novela zákoníku práce. Nyní poputuje do Senátu a poté k podpisu prezidenta republiky. Účinnost se očekává od 1.6.2025. Naďa Boušková, vedoucí naší odborné sekce vám nyní představuje pozměňovací návrhy, které byly/nebyly přijaty. Výpověď bez udání důvodu: návrh poslanců za ODS a TOP 09, který měl umožnit zaměstnavatelům dát zaměstnanci výpověď bez udání důvodu s dvojnásobným odstupným, nebyl schválen. Tento návrh čelil kritice z důvodu možného oslabení ochrany zaměstnanců. Dlouhodobé ošetřovné: došlo k významné změně týkající se dlouhodobého ošetřovného §191a. Nově je zaměstnavatel povinen poskytnout zaměstnanci pracovní volno na dlouhodobé ošetřovné, a to i v případě, že tomu brání provozní důvody. Tato změna posiluje postavení zaměstnanců, kteří potřebují pečovat o blízké osoby vyžadující dlouhodobou péči, a omezuje možnost zaměstnavatelů odmítnout poskytnutí pracovního volna z důvodu provozních potřeb. Nezákonná doložka o mlčenlivosti o mzdě: došlo k významné změně týkající se tzv. doložek o mlčenlivosti ohledně mzdy, platu a odměn z dohod. Nově je výslovně zakázáno, aby zaměstnavatelé omezovali zaměstnance ve sdílení informací o výši a struktuře jejich odměňování. Tento zákaz se vztahuje na veškeré smluvní ujednání či vnitřní předpisy, které by zaměstnancům bránily sdílet informace o jejich mzdě, platu či odměnách z dohod. Porušení tohoto zákazu je klasifikováno jako přestupek, za který může být zaměstnavateli uložena pokuta až do výše 400 000 Kč. Tato legislativní úprava posiluje transparentnost v odměňování a podporuje rovné zacházení na pracovišti. Zrušení vstupních lékařských prohlídek: byla schválena změna týkající se vstupních lékařských prohlídek pro zaměstnance zařazené do první kategorie prací, tedy těch, které nepředstavují riziko pro zdraví. Nově byla zrušena povinnost absolvovat tyto prohlídky před nástupem do zaměstnání. Tato změna má za cíl snížit administrativní zátěž pro zaměstnavatele i zaměstnanců. Přestože povinnost vstupních prohlídek pro první kategorii prací byla zrušena, zaměstnavatel nebo zaměstnanec mohou prohlídku vyžadovat, pokud to považují za potřebné. U prací zařazených do druhé kategorie zůstává povinnost absolvovat vstupní lékařskou prohlídku před nástupem do zaměstnání zachována. Součástí novely je také zavedení dobrovolných programů podpory zdraví na pracovišti, které mohou zahrnovat aktivity zaměřené na zdravou stravu, zvýšení fyzické aktivity či zvládání stresu. Účast na těchto programech je dobrovolná a závisí na rozhodnutí zaměstnavatele a zaměstnanců. Tyto změny reflektují snahu legislativy o modernizaci přístupu k pracovnímu prostředí a zdraví zaměstnanců, s důrazem na efektivitu a dobrovolnost. Započtení náhradních dob pro zařazení do platového stupně: platí pro řádně ukončené studium v doktorandských studijních programech a dále doba péče o osobu blízkou, která je závislá na jiné pomoci s příspěvkem na péči III. a IV. stupeň. Tato legislativní změna posiluje rovné podmínky pro zaměstnance, kteří se věnovali buď odbornému vzdělávání, nebo péči o blízké osoby, a zajišťuje jim spravedlivější přístup k platovým stupňům ve veřejné sféře. Změna podpory v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci: kompletní přeměna podpory v nezaměstnanosti. Není zohledňován důvod ukončení zaměstnání. Podpora je pro všechny stejná ve výši 80% za první dva měsíce (nad 52 let) jsou to tři měsíce. Třetí a čtvrtý měsíc podpora ve výši 50% (nad 52 let) jsou to čtvrtý až šestý měsíc. Po zbývající dobu 40%. Dále se posouvá doba podpory nově pět měsíců do věku 52 let, od 52 – 57 let 8 měsíců a nad 57 let 11 měsíců. Chcete se o novele ZP dozvědět více? Zjistit, co je nového a jak se s tím popasovat? Připravili jsme pro Vás HR ON-LINE KÁVU Lenky Suchánkové - novela zákoníku práce 2025, kterou plánujeme na 21. března 2025 od 10:00 do 11:30 h a 26. března 2025 od 10:00 do 11:30 a od 13:00 do 14:30. Přihlásíte se snadno na: https://www.svazpersonalistu.cz (členové zdarma).STUDENTSKÁ PRÁCE – VZDĚLÁVÁNÍ HR PRACOVNÍKŮ V KONTEXTU MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ
STUDENTSKÁ PRÁCE – VZDĚLÁVÁNÍ HR PRACOVNÍKŮ V KONTEXTU MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ
👉 V rámci podpory rozvoje našich členů ve SPČR často pomáháme s jejich závěrečnými pracemi. Dnes bychom Vás chtěli požádat o vyplnění krátkého online dotazníku k HR budoucnosti: Jak držíte krok s digitalizací? 👉 Naše členka Barbara Dejmek, provádí šetření, které je součástí výzkumu její bakalářské práce na téma Vzdělávání HR pracovníků v kontextu moderních technologií. Jejím cílem je zjistit, jak vnímáte vzdělávání v oblasti moderních technologií v HR – v jakých digitálních dovednostech a technologických trendech byste ocenili mít možnost se dále rozvíjet a jak je podle vás důležité držet s nimi krok. 👉 Dotazník je zcela anonymní, jeho vyplnění vám zabere maximálně 5 minut – je to opravdu jen pár kliků. Nezkoumá výstupy z konkrétních firem, ale čistě vaše osobní zkušenosti a postoje v tomto tématu. 👉 Dotazník naleznete do 23.3.2025 na následujícím odkazu: Každá vyplněná odpověď pomůže Barbaře získat cenná data a přispět k lepšímu pochopení potřeb HR profesionálů v digitální době. O výsledky výzkumu se s Vámi podělíme v květnu 2025. 🙏 Děkujeme za vaši spolupráci a podporu rozvoje a vzdělávání našich mladých členů...😊GREEN HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (GHRM)
GREEN HUMAN RESOURCE MANAGEMENT (GHRM)
Rádi bychom Vás oslovili s účastí ve výzkumu zaměřeném na Green Human Resource Management (GHRM) a jeho vliv na výkonnost organizací. Ve spolupráci s AMBIS vysokou školou, a.s. jsme připravili výzkum, jehož cílem je zjistit, jak udržitelné ekologické přístupy v řízení lidských zdrojů ovlivňují fungování a úspěch firem. Proč právě Vy? Jako personalista či personalistka máte ojedinělou možnost se podělit o své postřehy a zkušenosti s integrací zelených principů do interních procesů a péče o zaměstnance. Váš pohled je klíčový pro lepší pochopení praktických aspektů GHRM. Co získáte? Využití v praxi: Po vyhodnocení výsledků bude následovat dubnová online HR káva právě k zajímavostem a výsledků k tématu. Krátký čas, velký přínos: Vyplnění dotazníku zabere jen 12 minut. Anonymita a důvěrnost: Veškeré odpovědi budou zpracovány anonymně v souhrnné podobě. Dotazník naleznete zde: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSekI5XImEGcnEZy7-L9T8WOFUdLWOo613d9mBgECx_uTYhcMw/viewform?usp=sharing Termín pro vyplnění: nejpozději do 28.3.2025 V závěru dotazníku můžete zanechat kontakt, pokud máte zájem o zaslání výsledného reportu. Velmi oceníme Váš čas a věříme, že získaná zjištění budou užitečná nejen pro samotný projekt, ale i pro rozvoj Vaší organizace. Děkujeme za Vaši cennou spolupráci. Preferuje prezentaci výsledků online? Chcete se dozvědět více o samotném průzkumu, zjištěným výsledkům a interpretaci dat? Připravili jsme pro Vás HR ON-LINE KÁVU vedoucí Katedry managementu a lidských zdrojů Ambis Renaty Skýpalové – Výsledky dotazníkového šetření k zelenému HRM, kterou plánujeme na 16. dubna 2025 od 10:00 do 10:45 h.HR ON-LINE KÁVA NA BŘEZEN ☕
☕ Na našich webových stránkách najdete mimo jiné aktuální seznam HR ON-LINE KÁV. Tato krátká on-line setkání přináší důležité HR informace pro každodenní praxi. ➡️ Novela zákoníku práce 2025 v termínech: - 21. března od 10:00 h, - 26. března od 10:00 h, - 26. března od 13:00 h. ➡️ A některá další zajímavá HR témata: - 10. března od 10:00 h - monitoring zdraví zaměstnanců a zdravotní benefity, - 11. března od 10:00 h - praktické přínosy služby "Interim management" pro pracovníka HR oddělení, - 12. března od 10:00 h - jak využít dlouhodobý investiční produkt (DIP) co nejlépe, - 13. března od 10:00 h - až 100% dotace na vzdělávání Vašich zaměstnanců, - 17. března od 10:00 h - akustika a osvětlení na pracovištích, - 18. března od 10:00 h - orientace v nemocích - povinná výbava manažera, - 19. března od 10:00 h - informační a evidenční povinnost při zaměstnávání cizinců. ☕ HR ON-LINE KÁVY jsou pro členy svazu personalistů přístupné všechny zcela zdarma. Pro nečleny jsou některá témata také zdarma, některá za poplatek. Místa si snadno zajistíte: https://www.scholasticus.com/spcr/search?catparam=28KONFERENCE WELLBEING – OTÁZKY PRO …
KONFERENCE WELLBEING – OTÁZKY PRO …
Máme velkou radost, že Vás konferencí bude opět provázet jedinečná Táňa Strojná. Máme pro vás seriózní program nabitý daty a informacemi, ale proč je neprojít s úsměvem a lehkým tanečním krokem. Tradičně jsme jí položili několik otázek ohledně wellbeingu. 1) Jaké nástroje používáte pro wellbeing? Pro podporu svého wellbeing využívám kombinaci různých technik pro uvolnění stresu a získání energie. Pravidelně se věnuji pilates, což mi pomáhá uvolnit stres a napětí v krční páteři z dlouhého sezení v autě a u počítače. Vedle toho se věnuji rekreačnímu sportu, meditaci a k tomu používám aplikace jako Pzizz, abych si udržela klidnou mysl. Dbám také na dostatek spánku a v naší rodině patřím mezi největší spáče :-). Dlouho jsem to neměla tak nastavené, ale moje sklony k workoholismus, pracovní vyčerpání a časté migrény mě vedly změnit režim a hlavně si určit hranice vůči jiným a k pracovním úkolům. Podstatné je hlavně směřování energie, to jest čemu, komu ji chci dát a kolik dávám sobě. 2) Co vám poslední době udělalo radost? Největší radost mi dělají moje děti a můj muž. Jejich úspěchy, jejich radost a a čas s nimi mě opravdu naplňuje. Takže jsem nyní hrdá, že má dcera udělala v 17 řidičák a já jsem její mentor. Pracovně dokončuji projekt mezigenerační výměny rolí a kompetencí u klienta a dále nově, po velmi dlouhé době, školím právě mezigenerační komunikaci na pracovišti. Mám radost ze zpětných vazeb. 3) Co Vás nejvíce baví na moderování? Já jsem vždycky na začátku konference nervózní, ale postupem času to ze mě opadne, protože účastníci akcí Svazu personalistů jsou extrémně vstřícní, i vůči mého humoru. Takže mám ráda, když vidím, že se usmívají, zajímají se se o téma, zapisují do poznámek. A taky mě baví moderace s prezidentem, docela se u toho ironicky špičkujeme. Myslím, že jeho to baví, a proto mě oslovil i na moderaci této akce.KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
Jedním z přednášejících na dubnové konferenci je Ondřej Synovec. CEO společnosti Signi netřeba dlouho představovat. Tradičně jsme mu položili několik otázek a jsme moc rádi, že se rozpovídal. Naživo 10.4. v Hradci Králové. Těšíme se. 🎤Jaký je název vaší přednášky na konferenci Wellbeing – právo, data, trendy, sdílení? 🔉Jak ovlivňuje digitální HR spokojenost zaměstnance 🎤Proč je toto téma tak důležité? 🔉HR procesy zůstávaly po desetiletí stejné. Moderní technologie umožňují individuální přístup ke každému zaměstnanci, nabízejí pohodlnou komunikaci, sdílení informací a podepisování potřebných dokumentů odkudkoliv. Už není nutné kvůli každému podpisu chodit do kanceláře a trávit tím hodiny. Moderní technologie šetří čas a poskytují svobodu. 🎤Jaké nástroje používáte pro wellbeing ve vaší organizaci? 🔉Máme zavedenou neomezenou dovolenou a možnost práce z domova dle potřeby. Respektujeme individuální potřeby našich zaměstnanců, a na oplátku očekáváme zodpovědnost za výsledky a odvedenou práci. Pro některé je nezvyklé, že nejsou na každém kroku kontrolováni, pro jiné je to splněný sen. 🎤Co v poslední době udělalo radost Vám osobně? 🔉Čím dál více se mi daří dosahovat rovnováhy mezi prací a ostatními aktivitami. Signi už není jen práce od rána do večera – je to také zábava, osobní rozvoj, inspirace a setkávání se zajímavými lidmi. Také mi konečně zbývá čas na rodinu a cestování. Právě jsme si koupili letenky do Kanady, kde chceme v červenci projet Skalisté hory karavanem. Ještě před rokem by to bylo nemyslitelné.IMPLEMENTACE NÁSTROJŮ PRO SLEDOVÁNÍ NÁKLADŮ ☝️💰
IMPLEMENTACE NÁSTROJŮ PRO SLEDOVÁNÍ NÁKLADŮ ☝️💰
"Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit", tento výrok amerického teoretika managementu, Petera Druckera, patří mezi mé oblíbené říká Iva Gerychová, Key Account Scholaticus. ➡️V dnešním dynamickém podnikatelském prostředí se firmy stále více zaměřují na digitalizaci a automatizaci procesů, aby zvýšily efektivitu a snížily náklady. Tyto náklady ale často zpracovávají stále ještě manuálně. ➡️V oblasti lidských zdrojů patří sledování nákladů mezi klíčové oblasti, které mohou zásadně ovlivnit fungování celé organizace. Vytváření reportů pro controlling, podkladů pro audit, rozpočtování nákladů na školení, nábor zaměstnanců, benefity a další HR aktivity je však časově i administrativně velmi náročné. Pokud tyto procesy nejsou dostatečně zautomatizované, mohou být velmi složité a také náchylné k chybám. ☝️Implementace nástrojů pro sledování nákladů má tyto výhody: 🟦Automatizace a zjednodušení procesů – není nutné sbírat data z různých zdrojů a vytvářet reporty v tabulkách. Digitální nástroje umožňují automatické shromažďování informací, což výrazně zjednodušuje a urychluje celý proces. 🟦Úspora času a snížení administrativní zátěže – HR specialisté se často musí zabývat nejen náborem a školením zaměstnanců, ale i náročnou administrativní prací spojenou s analýzou a reportováním nákladů. Automatizované sledování nákladů šetří spoustu času. Díky tomu se mohou personalisté více soustředit na strategické úkoly. 🟦Přehlednější rozhodování a lepší plánování – díky podrobným a jasně strukturovaným reportům mohou manažeři lépe plánovat rozpočet a alokovat prostředky do oblastí, které mají největší dopad na firmu. 🟦Snížení rizika chyb – při manuálním sbírání a zpracovávání dat je vždy riziko, že dojde k chybám, které mohou ovlivnit přesnost a spolehlivost finálních reportů. Digitalizace tohoto procesu minimalizuje lidské chyby a zajišťuje, že data jsou vždy přesná a aktuální. ------------------- Pokud reportování nákladů nepatří mezi vaše oblíbené činnosti, nebo se chcete dozvědět, jak si můžete v této oblasti ušetřit více času i nervů, můžete se obrátit na Honzu Lipového z firmy Scholasticus, který vám rád ukáže, jak lze na pár kliknutí vygenerovat report pro controlling, nebo podklady pro audit.KAŽDODENNÍ POMOC V PRÁVNÍCH ZÁLEŽITOSTECH
KAŽDODENNÍ POMOC V PRÁVNÍCH ZÁLEŽITOSTECH
KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
KONFERENCE WELLBEING – 4 OTÁZKY PRO …
🧑Jedním z našich přednášejících na dubnové konferenci je Marek Sýkora z organizace Dobrokruh. Zodpověděl nám 4 otázky, aby nám přiblížil témata připravované akce. 🎤1) Jaký je název vaší přednášky na konferenci Wellbeing – právo, data, trendy, sdílení? 🔉Doba stresová - Jak stres proměnil naše pracovní dny? 🎤2) Proč je toto téma tak důležité? 🔉Podle aktuální studie Národního ústavu duševního zdraví stojí za každou druhou pracovní neschopností stres ze zaměstnání. https://1url.cz/116nG Duševní potíže zaměstnanců stojí ekonomiku EU 170 miliard eur ročně. Pracovníci cítí stres a přetíženost, systematické řešení chybí, nástroje jak tento stav řešit ale existují a právě o nich budu ve své přednášce hovořit. 🎤3) Jaké nástroje používáte pro wellbeing ve vaší organizaci? 🔉V naší organizaci používáme několik nástrojů pro podporu wellbeing zaměstnanců: 1. Striktní práce z kanceláře – Nepodporujeme home office, což umožňuje našim zaměstnancům lépe oddělit pracovní a osobní život. Tento přístup podporuje lepší plánování work-life balance a po počátečních výhradách se k této změně zaměstnanci postavili pozitivně. 2. Asistenční program – Naši zaměstnanci mají přístup k asistenčnímu programu dobrokruh, který zahrnuje například služby terapeuta nebo právního poradce, což jim pomáhá řešit osobní problémy a výzvy. 3. Smysluplnost práce – Snažíme se, aby naši zaměstnanci měli jasnou představu o tom, co a proč musí dělat, a aby jejich práce měla smysl. Tímto přístupem se snažíme minimalizovat riziko syndromu vyhoření. Dále se zaměřujeme na flexibilitu v řízení času, což umožňuje určitou volnost v začátku a konci pracovní doby, a na osobní rozvoj a školení, která podporují vyrovnávání se se stresem a osobní růst zaměstnanců. 🎤4) Co v poslední době udělalo radost Vám osobně? 🐕 🔉Pravidelně mi dělá radost můj pes Bax. A radost bude brzy dvojnásobná - Bax dostane v březnu bráchu Dexe.HODNOCENÍ VE ZKUŠEBNÍ DOBĚ
Dnes rádi sdílíme zajímavý video rozhovor od dream.jobs💡 Hodnocení ve zkušebce není byrokratická "hloupost", ale klíčový nástroj pro dobrý onboarding! Manažeři..., chcete být raději zahlceni administrativou, že váš zaměstnanec nespokojeně odchází z firmy, nebo si najdete čas na jeho průběžné hodnocení? Gabriela Kahounova z HOPI Holding apeluje, že průběžné hodnocení opravdu pomáhá... Jak to máte ve firmě vy? Hodnotíte nováčky pravidelně, nebo spoléháte na „on se nějak chytí“? 😅 Celý rozhovor je k dispozici zde: https://1url.cz/j165THR ONLINE KÁVA ☕- INTERIM MANAGEMENT 👤
HR ONLINE KÁVA ☕- INTERIM MANAGEMENT 👤
Další vynikající online kávu pro vás povede Martin Kratochvíl. Tématem jsou Praktické přínosy služby Interim management pro pracovníky HR oddělení. 📅11.3. ⌚ 10:00 – 10:45 h 🟦dozvíte se co je interim management, jeho základní info, 🟦princip, přínosy interim pracovníka 🟦postup kdo, kdy a jak objednává službu interima 🟦jaká jsou rizika a chybné nastavení, zadání ze strany klienta 🔹Martin s dlouholetou praxí v obchodu a jako bývalý technický ředitel automotive firmy nyní spojuje technologie a obchod v prodeji a organizování interim managementu. V rámci obchodu umí pro klienta najít skvělá řešení i tam, kde by to ostatní vzdali. 🔹Jeho práce je zároveň jeho koníčkem, což mu umožňuje objevovat nové technologie a užívat si je i v běžném životě. Na cestách ho tak můžete potkat ve jeho hybridním voze, ve městě využívá elektrokoloběžku a na střechu domu si instalovat fotovoltaiku. ➡️Členové zdarma, nečlenové 1500,- Přihlaste se prosím přes náš web.Náš tým