NOVINKY V SEKCI PRO SPOLUPRÁCI SE ŠKOLAMI

Květen je ideální čas oslovit budoucí absolventy středních škol, upozorňuje Katka Krausová, vedoucí sekce.

„Blížící se doba maturit a závěrečných zkoušek na středních školách a odborných učilištích nahrává personalistům a náborářům. Jedná se totiž o dobu, kdy je nejlepší oslovit budoucí absolventy prostřednictvím škol. Poslední týdny, které žáci a studenti tráví ve škole, jsou pro ně sice ve znamení stresu z blížících se zkoušek, ale také dobou, kdy se začínají zamýšlet, co po škole. Ti, kteří nechtějí pokračovat v dalším studiu, budou hledat zaměstnání a většina z nich na úřad práce ani nedojde, protože na internetu najdou dostatečné množství zajímavých pracovních nabídek a inzerátů. Cílem je tedy oslovit je ještě předtím, než na internetu začnou hledat. Oslovením přímo ve škole se firma ale dostane i do podvědomí žáků a studentů, kteří se chystají pokračovat v dalším, navazujícím studiu. V průběhu podzimu totiž někteří z nich mohou dojít k závěru, že opustí navazující studium a raději začnou pracovat. V tomto případě je „dobré být v povědomí“. Dostatečné množství vizuálně atraktivních letáků zajistí možnost odnést si inzerát s kontaktními údaji s sebou.

Můj tip: Pokud firma podpoří svou nabídku a inzerci ještě PR sdělením, ve kterém žákům a studentům popřeje hodně štěstí do následujícího období, může se tak více zviditelnit a podpořit mezi nimi svou značku jako potenciální zaměstnavatel. Je však nutné počítat s tím, že „poslední prázdniny“ jsou jenom jednou a spousta mladých si je chce ještě užít, nástupy tedy s největší pravděpodobností budou až od září.“