NOVINKY V SEKCI PRO AGE MANAGEMENT

Leden 2024 jsme v Sekci pro age management věnovali vysvětlení pojmu pracovní schopnost, která představuje základní stavební kámen age managementu (AM). Dnes nám Romana Fornusková rámcově nastíní, jak lze začít s implementací AM do vašich organizací.

„Na začátku je nezbytné mít data (což pro vás není nic nového, protože jako zkušení HR profesionálové s daty určitě pracujete). Avšak zkuste se na svá data podívat více pohledem věkového složení zaměstnanců (např.):
– Jaká je věková struktura vašich zaměstnanců?
– Evidujete DPN a pracovní úrazy podle věkových skupin?
– Zohledňují průzkumy spokojenosti věkový faktor a také konkrétní životní fázi, ve které se zaměstnanec nachází?
– Znáte individuální potřeby vašich pracovníků a pravidelně se jich ptáte? …

Ke vstupnímu auditu age managementu můžete využít nástroj, který zahrnuje sken jednotlivých pilířů AM. Výstupem skenu je analýza organizace v oblasti:

  • věkové struktury zaměstnanců,
  • firemní kultury,
  • péče o zaměstnance,
  • a personálních činností s ohledem na věk a rovné příležitosti.

    Výsledkem je zpracovaný výstup, který číselně i graficky sumarizuje míru naplňování pilířů AM a slouží jako podklad pro vypracování plánu na jeho zavedení. Současně si můžete změřit pracovní schopnost vašich zaměstnanců pomocí nástroje WAI (Work Ability Index), abyste mohli získat data, která významně doplní vstupní audit AM. Pokud totiž jako organizace plánujete zavádět AM, potřebujete si nejprve zmapovat své procesy (abyste věděli, co děláte a co neděláte v souladu s pilíři AM 😊), a data z WAI vám k tomu poskytnou informace o tom, co byste ještě mohli dělat, abyste naplnili potřeby zaměstnanců s ohledem na jejich zdraví, kompetence, motivaci, work-life balance, ale i zvládání nároků práce a případnou optimalizaci pracovišť.

👉 Cílem je zajistit, aby zaměstnanci měli v organizaci dobré podmínky pro stárnutí. Aby měli dobré podmínky, musíme znát jejich pracovní schopnost a přizpůsobit tomu procesy😉. Indexu pracovní schopnosti (WAI) a dalším nástrojům se blíže budeme věnovat až někdy příště.“

☕ Zajímá vás praktická zkušenost s implementací age managementu? 26. BŘEZNA 2024 v 10:00 hodin jsme pro vás připravili HR ON-LINE KÁVU na téma: Cesta k Age management Friendly® organizaci. Přijďte si poslechnout sdílení dobré praxe z organizace Krok Kyjov z. ú. Přihlásit se můžete na www.svazpersonalistu.cz (členové zdarma).

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

Antispamová ochrana - klikněte prosím na ikonu: vlajka.

*
» Zobrazit bližší informace o GDPR