AGE MANAGEMENT

Age management, neboli personální řízení s ohledem na věk zaměstnanců, je oblastí, která v posledních letech nabývá na důležitosti.
Stárnutí populace je realitou, která ovlivňuje všechny úrovně společnosti – a stále více se promítá i do firemní praxe. HR profesionálové tak začínají sledovat personální data z pohledu věku (např. DPN podle různých věkových kategorií) nebo zaměřují své aktivity na podporu dlouhodobé pracovní schopnosti zaměstnanců – ať už prostřednictvím programů na podporu zdraví, ergonomických auditů, nebo měření pracovní schopnosti pomocí nástroje Work Ability Index (WAI).
Ať už s age managementem teprve začínáte, nebo již implementujete komplexní přístup (prostřednictvím auditu age managementu, měření pracovní schopnosti, Personálního a Firemního radaru), velmi nás zajímá vaše zkušenost a příklady dobré praxe.
Proč?
  • Protože populace stárne. V průběhu první poloviny 21. století se podle všech variant demografického vývoje zastoupení 65 a víceletých osob zhruba zdvojnásobí z dnešní jedné šestiny na jednu třetinu. Jejich počet by měl kulminovat na konci 50. let.
Pozor – první nárůst se projeví už v letech 2030, kdy začnou z pracovního trhu odcházet Husákovy děti (narození 1970).
  • I když má každé firemní prostředí svá specifika, vaše dobrá praxe může inspirovat ostatní.
  • Více hlav víc ví. Chceme společně diskutovat, inspirovat se a hledat funkční řešení.
Poslední týden v květnu se uskutečnily dva kongresy na téma „Mezigenerační soužití na pracovišti“. Oba byly zcela zaplněné.
Vnímáme, že vás toto téma zajímá a rozhodně patří i do oblasti age managementu.
Proto pro vás připravujeme nový formát podporyonline setkání odborných sekcí.
A začínáme právě sekcí Age management.
Co Vás čeká?
  • Interaktivní formát s diskusí
  • Rozbor krátkého průzkumu v sekci, který bude vždy předcházet setkání
  • Náměty a inspirace od ostatních účastníků setkání
  • 60 minut, ze kterých si můžete odnést přesně to, co potřebujete.
První online setkání se uskuteční již 9. 7. 2025 | 13-14 hod.,pod vedením naší vedoucí sekce pro age management, Romany Fornuskové.
Sejdeme se na:https://whereby.com/sekce. Registrovat předem se nemusíte, nicméně budeme rádi za potvrzení účasti přímo Romaně Fornuskové na její mail.
Až už se rozhodnete zúčastnit nebo ne, Váš názor, jako členů sekce pro age management, nás zajímá.
Věnujte nám prosím 5 minut a zodpovězte několik otázek v krátkém dotazníku ZDE:
S výsledky vás seznámíme právě na setkání 9. 7. 2025. Děkujeme!
V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte obrátit přímo na vedoucí sekce (romana.fornuskova@gmail.com; 724 356 264).

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

    Antispamová ochrana - klikněte prosím na ikonu: klíč.


    » Zobrazit bližší informace o GDPR