NOVINKY V SEKCI PRO AGE MANAGEMENT

Je otázka Age managementu zase jen jednou z dalších „politik“, které se k nám valí z Evropské unie a my ji máme implementovat jen proto, že jsme se k tomu jako republika někde zavázali? Je to jen další z metodik, kterými si ještě více máme zaplevelit už tak dost složité manažerské prostředí v našich firmách?

„Jistě, že ne“, říká Vlaďka Roldánová, vedoucí naší sekce. „Populace lidí v ČR stárne rychlým tempem. Odpovídajícím způsobem se mění i pracovní schopnost a i pracovní potřeby lidí s ohledem na jejich věk. Je tedy nezbytné se tímto zabývat. Naštěstí máme k ruce funkční metodiku, jak tyto jednotlivé individuální lidské situace změřit. Za prověřenou metodikou jsou i nástroje, jak se na stárnutí populace v pracovním prostředí připravit a co s tím dělat. Metodika, tj. měření indexu pracovní schopnosti (WAI) je ověřená, nástroje funkční v konkrétních pracovních podmínkách musíme vymyslet, zkombinovat a přizpůsobit našemu pracovnímu prostředí my sami.“

Téma Age managementu, jeho nástroje a výsledky použití v podmínkách pracovního prostředí ČR byly tématem konference Age management  – nezbytnost pro budoucnost, konané dne 19.4.2023 v Hradci Králové. Ing. Pavel Puff ze společnosti Trexima na konferenci prezentoval působivou studii měření indexu pracovní schopnosti (4000 respondentů). Prezentaci najdete v příloze nebo ji najdete na stránkách Zaměstnaný region: https://zamestnanyregion.blob.core.windows.net/cms/ContentItems/844_00844/mCAXUg/20230419-trexima-pavel-puff.pdf

Obsahuje nejen informace o samotném měření, ale i nabízí i inspiraci ohledně použitých doporučení a konkrétních realizačních kroků.

Měření bylo prováděno ve 3 velice odlišných sektorech, přesto v souhrnném výsledku zaznělo, že celá jedna třetina lidí má pracovní schopnost jen průměrnou nebo přímo nízkou. To je alarmující nejen kvůli tomu, že v důsledku zhoršené pracovní schopnosti lidí klesá firmám produktivní efektivita, nýbrž především proto, že lidi, zaměstnanci, jsou nositeli různých typů know -how, které se tímto ztrácí z trhu mnohem rychleji, což v důsledku může vést ke snížení konkurenceschopnosti ekonomiky jako celku.

Proti stárnutí populace asi nic moc nesvedeme, nicméně v paletě možností prevence nepříznivých důsledků máme celkem široký výběr. Budou-li zaměstnanci českých firem více nemocní, vyhořelí, neflexibilní nebo různě jinak znevýhodnění, budou se na různé společenské změny adaptovat mnohem hůře. To nám, personalistům, lidem, kteří se o tyto zaměstnance pak staráme, může přinést další a složitější komplikace. Téma age managementu je a bude nedílnou součástí naší práce…:)

 

 

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

Please prove you are human by selecting the heart.

*
» Zobrazit bližší informace o GDPR