JAK DIGITALIZACE POMÁHÁ HR PEČOVAT O DUŠEVNÍ ZDRAVÍ

podívejme se na otázku: Jak digitalizace pomáhá HR pečovat o duševní zdraví?

„V posledních letech se wellbeing stal 1 z velmi skloňovaných témat. Na trh přichází generace Z, jejíž očekávání jsou opřená o smysluplnost práce, flexibilitu a podporu. Zaměstnanci zkrátka očekávají, že jim firma pomůže nejen profesně růst, ale i zvládat udržovat duševní rovnováhu. Personalisté v tom ale nemusí být sami – digitalizace a automatizace nabízí konkrétní nástroje, jak tuto podporu efektivně zavést“, říká Honza Lipový z Scholasticusu.

 

Co digitalizace v této oblasti přináší:

  1. 1. Méně rutiny, více prostoru pro lidi

Jedním z největších přínosů digitalizace je eliminace rutinních činností. Automatizace agendy jako je onboarding, LMS, nebo hodnocení zaměstnanců uvolňuje ruce personalistům, kteří se díky tomu mohou více věnovat péči o zaměstnance.

  1. 2. Data jako opora pro rozhodnutí

Zautomatizovaný reporting umožňuje sledovat důležité metriky. Díky tomu může HR včas identifikovat rizika. Wellbeing tak přestává být „pocitovou“ oblastí a stává se součástí datově podloženého leadershipu.

  1. 3. Flexibilita jako benefit

Digitalizace umožňuje hladké fungování týmů. Jasná pravidla, sdílené dokumenty, přehledné schvalovací procesy – to vše pomáhá zaměstnancům pracovat efektivně i mimo kancelář. Právě autonomie a důvěra jsou klíčovými faktory duševní pohody.

  1. 4. Wellbeing i pro HR

Je důležité nezapomínat, že wellbeing se netýká jen ostatních zaměstnanců – i personalisté často čelí tlaku, očekáváním a přetížení.

Dobře nastavená digitalizace jim může výrazně ulevit – snížit operativu, zpřehlednit procesy, zautomatizovat opakující se činnosti a dát jim prostor soustředit se na to, co je baví a naplňuje. I HR si zaslouží péči – a technologie v tom může hrát zásadní roli.

 

➡️Pokud byste chtěli zlepšit wellbeing pohodovějším onboardingovým procesem, připravili jsme pro Vás HR ON-LINE KÁVU Honzy Lipového – Onboarding je týmový sport: Jak vytvořit cestu, na které nikdo nezůstane sám, kterou plánujeme na 19. června 2025 od 10:00 do 10:45 h.

Na Honzu se můžete obrátit i individuálně ohledně otázek digitalizace a automatizace procesů.

 

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

    Antispamová ochrana - klikněte prosím na ikonu: klíč.


    » Zobrazit bližší informace o GDPR