HR CONGRESS PRAHA A OSTRAVA – 6 OTÁZEK PRO …
HR Congress se blíží. Už máte svojí rezervaci?
Na sadu otázek tentokrát odpovídá paní Martina Machová, HR ředitelka Pluxee ČR.
- 1) Jak se bude jmenovat vaše přednáška na konferenci?
Benefity 2025 bez mýtů: Nejnovější data odhalují, co (ne)funguje pro různé generace
- 2) Kolik generací přibližně tvoří váš tým?
Průměrný věk zaměstnanců v Pluxee je něco málo přes 40 let. To znamená, že u nás pracují všechny generace, které jsou momentálně na trhu práce. Máme teda zástupce generace Z, Y, X i baby boomery.
- 3) Jak ošetřuje vaše firemní kultura věkové rozdíly mezi spolupracovníky?
Pluxee klade důraz na zkušenosti a chuť učit se novým věcem, spíše než na věk. Firma přistupuje k zaměstnancům bez předsudků a hledí na jejich přínos a schopnosti, nikoli na demografické parametry. U nás jednoduše platí, že věk je jen číslo, kterému nepřikládáme velkou váhu. Spíše než věk se v pracovním prostředí projevují životní fáze, ve které daný člověk je, a podle toho se mu také přizpůsobuje práce.
- 4) Přibližně kolik kolegů je v soukromí v roli babičky/dědečka?
Vzhledem k tomu, že lidé mají děti později než dříve, zase tolik prarodičů ve firmě nemáme. Je to těžké odhadnout, protože tyto údaje neevidujeme, ale řekla bych, že je to méně než 10 zaměstnanců. Celkově je nás 170 v České republice.
- 5) Co vám nejvíce ve firmě pomohlo řešit odlišné postoje, které jsou způsobené věkovým rozdílem?
Zdůrazňujeme, že zaměstnanci různého věku přinášejí do pracovního prostředí unikátní znalosti a zkušenosti. Věková diverzita je vnímána jako výhoda – mladší zaměstnanci se mohou učit od starších expertů, kteří mají roky praxe. Mladší kolegové a kolegyně zase přinášejí jiný pohled na řešení problémů.
- 6) Komu jste konkrétně pomohli s vaší službou v souvislosti s tématem mezigeneračního soužití?
V Pluxee věříme, že každý zaměstnanec má jiné potřeby a priority, a právě proto pomáháme našim klientům nastavit benefity tak, aby byly maximálně flexibilní a vyhovovaly všem generacím v týmu.
Díky široké škále možností si u nás vybere každý – ať už mladší kolegové, kteří využijí benefity na sport, cestování nebo vzdělávání, rodiče, kteří ocení možnost příspěvku na školku, nebo starší zaměstnanci, kteří mohou investovat do zdraví a pohody, například skrze fyzioterapie či wellness programy.
Tímto způsobem podporujeme naše klienty v budování firemní kultury, která respektuje mezigenerační rozdíly, posiluje spokojenost zaměstnanců a pomáhá firmám lépe fungovat i v dlouhodobém horizontu.