Přihláška do soutěže Randstad Personalista roku 2025

V květnu 2025 se na plno rozběhlo přihlašování do nového ročníku soutěže, oceňující inspirativní projekty a osobnosti z řad personalistů.
Věříme, že využijete příležitosti propagovat vaše úžasné projekty a práci pro rozvoj HR v ČR.

 

1   Cíl soutěže

Cílem soutěže je propagace, posílení a podpora HR procesů v organizacích České republiky, veřejné ocenění práce personalistů a ohodnocení jejich přínosu v oblasti personálního řízení. Soutěž si rovněž klade za cíl úspěšně napomáhat propagaci moderních HR procesů a zdůraznění významu práce s lidskými zdroji.

Titul „PERSONALISTA ROKU“ bude udělen HR manažerům a ostatním zaměstnancům v obdobných profesích za jejich mimořádný přínos v oblasti personálního řízení, s cílem vytvoření prostoru pro šíření personálního know-how a sdílení moderní personální praxe.

 

2  Účast v soutěži

Do soutěže se může přihlásit každý personalista organizace se sídlem v České republice, který splňuje tyto podmínky:

2.1     Organizace, ve které vykonává funkci personalisty, splňuje základní kritéria způsobilosti podle § 74 zákona č. 134/2016 Sb. Zákona o zadávání veřejných zakázek (není v insolvenci, prokáže   bezdlužnost apod.). Plnění vyjmenovaných podmínek potvrdí statutární zástupce přihlašovaného formou Čestného prohlášení.

2.2   Organizace, ve které vykonává funkci personalisty je členem Svazu personalistů ČR, z.s., nebo regionálních HR klubů v ČR sdruženém ve Svazu personalistů ČR, z.s.

2.3     Je v organizaci zaměstnán minimálně 2 roky a z toho minimálně 1 rok zastává řídící pozici, která formuluje a řídí personální politiku organizace, vytváří a implementuje personální strategie v souladu se strategickými cíli organizace, nastavuje a řídí jednotlivé personální procesy. Z výše uvedeného vyplývá, že za organizaci se může soutěže zúčastnit jen jeden její personalista.

2.4      Přihlášení do soutěže je realizováno prostřednictvím dotazníku, umístěného na odkazu: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfVVTQ6mhDu-maKZrMdG5MWWB4AfbcrqhVRnWXHZyvn1lIXLA/viewform?usp=sharing
Přihlášky přijímáme do 30.9. 2025

2.4.1    Odesláním přihlášky personalista potvrzuje, že souhlasí s podmínkami a pravidly soutěže a že jím označené procesy jsou ve firmě vskutku prováděny a využívány.

2.4.2    Do soutěže se nemohou přihlásit vítězové z předchozích 5-ti ročníků soutěže.

2.4.3    Do soutěže se může zapojit pouze organizace, která není a nebude jakkoli spojena s nepřátelským režimem, a to ani přímým, ani nepřímým způsobem. Tzn: – firma není vlastněna, ovládána ani jinak řízena subjektem či osobou napojenou na stát nebo režim, který je vnímán jako nepřátelský vůči České republice nebo jejím spojencům,

– firma nespolupracuje s žádnými subjekty, které jsou za takový režim považovány,

– firma se nezapojuje do žádných aktivit, které by mohly napomáhat činnosti nepřátelského režimu, a zavazuje se tak činit i nadále.

 

3   Organizace soutěže

3.1       Svaz personalistů České republiky vyhlašuje soutěž „PERSONALISTA ROKU“ pro rok 2025 společně pro organizace se sídlem v České republice, bez ohledu na jejich ekonomickou činnost (CZ-NACE).

3.1.1    Soutěž probíhá ve třech kategoriích podle velikosti organizace:

1. malý podnik (do 50 zaměstnanců),
2. střední podnik (50 – 250 zaměstnanců),
3. velký podnik (nad 250 zaměstnanců).

3.1.2    Hodnocení se provádí ve třech úrovních:

1. úroveň – hodnocení relevantnost a oprávněnost soutěžícího
2.
úroveň – hodnocení „tvrdých“ kritérií definujících využívání personálních procesů soutěžících
3.
úroveň – hodnocení personálního projektu

3.1.3    Hodnotící komise stanoví vítěze („PERSONALISTA ROKU“) v každé ze tří kategorií (malé, střední a velké firmy) podle bodového ohodnocení. V případné rovnosti bodů rozhodne o konečném pořadí hodnotící komise při svém jednání.

 

4   Hodnotící komise

4.1       Hodnotící komisi jmenuje prezident/prezidentka Svazu personalistů České republiky na návrh ředitele/ředitelky soutěže. Hodnotící komisi tvoří zástupci HR odborných sekcí svazu, vedení svazu, zástupci partnerů svazu, vítězové předchozích ročníků a HR manažeři a HR manažerky. Komise je nejméně 10-ti členná, max. 20-ti členná.

 

5  Hodnotící kritéria

5.1   Hodnocení 2. úrovně, tedy hodnocení „tvrdých“ kritérií přihlášek jednotlivých personalistů systémem ANO/NE a budou posuzovány podle těchto kritérií:

  • Zástupce personalistiky je členem SPČR, resp. některého klubu personalistů v Česku sdruženého ve SPČR,
  • Organizace řídí své procesy na principech a metodách projektového nebo agilního řízení,
  • Organizace má zpracovanou strategii rozvoje řízení lidských zdrojů navazující na strategii organizace, tuto strategii realizuje,
  • Organizace má zavedený a formalizovaný systém řízení adaptačního procesu,
  • Organizace má zaveden proces systematického rozvoje / vzdělávání zaměstnanců útvaru HR,
  • Organizace má zavedené a využívá periodické hodnocení zaměstnanců,
  • Organizace má zavedený efektivní způsob komunikace se zaměstnanci (např. firemní noviny, online komunikace, SMS zprávy, interní rozhlas, systém pravidelných mítinků vedení se zaměstnanci apod.),
  • Organizace má zpracované postupy Age managementu (práce se staršími zaměstnanci, využívání jejich předností, mezigenerační spolupráce apod.),
  • V procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců používá organizace své zaměstnance jako vzdělavatele (mentory, kouče, firemní lektory apod.),
  • Organizace vydala (a své zaměstnance seznámila) a kontroluje ustanovení Etického kodexu organizace nebo obdobného materiál řídícího vztahy uvnitř i vně organizace,
  • Organizace má zpracovaný systém získávání aktualizovaných odborných informací (např. BOZP, pracovně právní vztahy apod.),
  • Organizace působí v regionu jako organizace se „společenskou odpovědností“ (např. spolupracuje se školami, podporuje místní komunitu, zabývá se udržitelným rozvojem apod.),
  • Zástupce personalistiky prohlašuje, že v jeho organizaci pracují nebo v posledních letech pracovali na nějakém zajímavém projektu, který přihlásí do soutěže,
  • Zástupce personalistiky prohlašuje, že v případě výhry přihlášeného projektu v soutěži se s ostatními HR podělí o výstupy a další zkušenosti z praxe, a to v rámci případných akcí pořádaných Svazem personalistů ČR, z.s.
  • Zástupce personalistiky počítá s tím, že v případě úspěchu v soutěži bude jeho jméno a jméno organizace prezentováno pořadatelem soutěže,
  • V případě výhry nominovaná organizace souhlasí s osobním převzetím ceny na slavnostním vyhlášení soutěže dne 25.11.2025 v Praze.

 

5.2     Hodnocení 3. úrovně – hodnocení personálního projektu provádí hodnotící komise pomocí bodové škály 0 – 3 body, a to prostřednictvím těchto kritérií:

– úspora nákladů

– úspora času

– možnost benchmarkingu

– udržitelnost projektu po implementaci

– fáze realizace projektu

– míra využitelnosti projektu

– míra zainteresovanosti personalisty

– inovativnost projektu

– další přidaná hodnota projektu – pro organizaci

– další přidaná hodnota projektu – pro zaměstnance

Pro každé z kritérií je vyhotoven popis jednotlivé hodnotící škály.

 

5.3       Každý ze členů hodnotící komise provádí hodnocení individuálně, kdy výsledný počet bodů bude dán aritmetickým průměrem hodnocení všech hodnotících členů komise.

5.4       Výsledné pořadí účastníků v soutěži bude korespondovat s počtem získaných bodů.

 

6     Ocenění výherců soutěže

6.1       Vítězové soutěže v jednotlivých kategoriích obdrží diplom s titulem „PERSONALISTA ROKU ČR“ s právem používat tento titul (např. ve své korespondenci) do doby vyhlášení vítězů následného ročníku soutěže „PERSONALISTA ROKU“.

6.2    Vítězové soutěže v jednotlivých kategoriích obdrží tyto ceny: týmovou od hlavního partnera soutěže společnosti Randstad, studium MBA se specializací pro HR managera od Svazu personalistů ČR a osobní od partnera soutěže společnosti Levandulové údolí

6.3       Vedle cen v soutěži dle hodnocení hodnotící komise může být vyhlášena Mimořádná cena partnera.

6.4       Vyhlášení výsledků soutěže s předáním diplomů a věcných cen proběhne
na slavnostním vyhlášení soutěže dne 25.11.2025 v Praze.

Těšíme se na vaše projekty.

Mgr. Daniela Nyklová
Ředitelka soutěže

 

Kontakty

Chcete vědět víc o tom, co Svaz personalistů dělá a řeší? Nebo máte téma, které by si mezi personalisty
zasloužilo víc pozornosti? Dejte nám vědět:

Svaz personalistů České republiky

Sídlo:
náměstí 14. října 1307/2, Smíchov, 150 00 Praha 5 - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
50°4'23.027"N, 14°24'27.455"E, nebo 50.0730631N, 14.4076264E

Korespondenční adresa:
Jiráskova 490, 738 01 Frýdek-Místek - zobrazit na mapě
GPS souřadnice:
49°41'2.426"N, 18°21'18.814"E, nebo také 49.6840072N, 18.3552261E

IČ: 07109971
DIČ: CZ07109971
Spolek veden u Městského soudu v Praze, pod spisovou značkou L 70344.

Telefon: +420 777 749 166

Kontaktní osoby:
Petr Otáhal, prezident svazu
E-mail: prezident@svazpersonalistu.cz

Simona Šutariková, tajemník svazu
E-mail: tajemnik@svazpersonalistu.cz

Odkazy na sociální síťě:

Kontaktní formulář

    Antispamová ochrana - klikněte prosím na ikonu: dům.


    » Zobrazit bližší informace o GDPR