NOVINKY V SEKCI PRO DIGITALIZACI

V dnešní době přesouvání všech procesů na internetové domény a IP se nevyhneme ani přesunu náboru a employer brandingu do podoby jedniček a nul, upozorňuje Martin Doležal, vedoucí sekce. Firmy, které se snaží zaujmout perfektními webovými nebo i kariérními stránkami již musí uvažovat delší dobu o videomedailoncích. Vzhledem k stále větší popularitě sociálních sítí hlavně u mladších generací jsou tyto medailonky téměř nevyhnutelné. Co myslíte, že bude pro kandidáta zajímavější? Firma se sice může opírat o silnou vizi a proklamaci, ale kandidáty zajímají postřehy lidí/zaměstnanců daleko více.
Dle Brandbakers se můžete při točení těchto videomedailonků řídit 5 tipy:
1. Netočíte s herci, ale se zaměstnanci – budou nervózní, nevidí se rádi na kameře, neví co s rukama apod.; nebojte se uvolnit atmosféru a prostě si povídat o jejich profesním příběhu. Na jednu minutu sestříhaného medailonku budete potřebovat cca 30 – 45 minut!
2. Zjistěte si o „herci“ něco dopředu – tak jako u pohovoru máte k dispozici CV, u medailonku také musíte vědět s kým máte tu čest a jakým způsobem rozhovor kormidlovat, případně co nezapomenout zmínit, ať už je to zajímavý pracovní projekt, nebo worklife balance.
3. Před natáčením si stanovte, co chcete vypíchnout pro kandidáty – určitě chcete organické rozhovory, nicméně pořád ty videa mají nějaký účel – propagovat firmu.
4. Střih, střih a střih – jak už bylo zmíněno, na jeden minutový medailonek budete potřebovat opravdu spoustu needitovaných záběrů, myslete na to při plánování rozhovorů a i při samotném průběhu.
5. Méně je více – netočíte celovečerní biják, takže minuta je tak akorát na hraně, pro mladší generace, které jsou zvyklé na 10 – 20 sekundová videa na TikToku je i minuta věčnost, myslete v tomto i na svou cílovou skupinu.
Pokud do medailonků v nejbližších týdnech, měsících, letech půjdete, držíme Vám palce. Určitě neotálejte, protože tenhle svět videa se pohybuje mílovými kroky a odstavce výše můžou být za pár let irelevantní.