NOVINKY V SEKCI HR MARKETINGU

Dnešní rada vedoucího naší sekce Martina Kalety (z Business Talk Media) zní: HR marketing – 12 minut 2 x týdně stačí.
Průměrný počet hodin, které lidé týdně tráví na sociálních sítích, stále roste (např. https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/08/cesi-letos-travi-na-sitich-vic-casu-prilis-jim-ale-neduveruji ).
Jak tento fakt můžeme využít v HR?
Pojďme ale na začátek. Kdo dnes není na sociálních sítích, jako by nebyl. Když vezmeme v potaz, že tyto sociální sítě jsou vašim vlastním mediálním kanálem, tak jako vnímáme TV u vás doma v obýváků, můžeme vysílat obsah, který se sami rozhodneme příjemcům sdělit.
A v tom je ta síla.
Zde se pak dostáváme k hlavní problematice. Obsah. Ale než začneme tvořit obsah, který na sociálních sítích budeme pravidelně publikovat, musíme být připraveni na jeden důležitý bod a to je PRAVIDELNOST. Každého, kdo začínal něco tvořit, trápila otázka „Co tam ale budu dávat?“ Pak něco napsat mohlo trvat třeba i hodiny… Proč? Protože jsme k sobě kritičtí, protože si myslíme, že to bude hned číst půlka národa, protože si říkáme „jéé, co na to asi řeknou známí, kteří si to přečtou?“. Toto bývají nečastější předsudky a „stopeři“, proč nakonec nic nepublikujeme.
Jak tedy s předsudky zatočit?
Mě asi nejvíce pomohlo si uvědomit, že sítě jsou jako průtokáč. Dnes něco napíšete a zítra to většinou končí už v zapomnění. Starý post nahradí nový a jedeme znovu.
Proč to tedy psát, když už další den o tom není ani vidu, ani slechu?
Těch důvodů je několik:
–          tvoříte svou digitální stopu – potenciální kandidát si může dohledat příspěvek starý i několik let;
–          dostáváte se do povědomí i podvědomí potenciálních uchazečů;
–          tvoříte si efektivní síť kontaktů, které můžete pak kdykoliv oslovit napřímo třeba s novou náborovou kampaní atd.
A co tedy psát, publikovat?
Cokoliv z dění firmy, HR, příběhy lidí, situace běžné i mimořádné, jednoduše váš život ve firmě. Tím necháte nahlídnout pod pokličku vaší firemní kultury potenciálním kandidátům. A jaké bývají nejčtenější a nejlajkovanější příspěvky? Ty nejvíce autentické, ze života.
Trend je takový, že si lidé chodí na sociální sítě většinou odpočinout. Proto i často vyhledávají odlehčená témata. Pak se nemůžete divit, proč ten odborný článek na váš nový systém vzdělávání ve firmě nemá takový ohlas. A příspěvek o tom, jak kolegyně polila kávou kolegu do rozkroku při firemní poradě, láme rekordy. Ano, někdo si řekne, jéé, to je bulvár, někdo to pojmenuje „prostě ze života“.
Takže má rada na závěr zní „Nelamte si s příspěvky hlavu a hlavně začněte“. Je to běh na dlouhou trať a každý, kdo už běží déle, vám potvrdí, že se vyplatí. ☺
Nezapomeňte, nad tím ale stojí obsahová strategie, která jde v ruku v ruce s cíli, firemní strategií a samozřejmě s obchodními a HR potřebami.