SOUTĚŽ RANDSTAD PERSONALISTA ROKU – HODNOCENÍ
Máte jedinečnou možnost přihlásit se do nového ročníku soutěže „Randstad Personalista roku 2025″.
Určitě máte za sebou příběh, zkušenost, nebo projekt, který stojí za prezentaci a ohodnocení HR komunitou!
Není důležité jestli jste firma, neziskovka, nebo zástupce veřejné správy. Přihlásíte se snadno zde.
Podmínky účasti a forma hodnocení soutěže je popsána zde.
Váháte-li, nebo jsou nějaké věci k soutěži nejasné, neváhejte napsat na mail: daniela@svazpersonalistu.cz.
V jakých kritériích se projekty hodnotí. Přinášíme dnes rozhovor s jednou z hodnotitelek Táňou Strojnou, která velmi přehledně vysvětluje svůj postup.
1) Co jsou kritéria, která hodnotíte? (zopakovat velikost podniku, úrovně hodnocení)
Hodnotím celkově úroveň projektu a téma s tím, že jdu po jasných kritériích. Každý z projektů je už rozdělen podle velikosti, ale nadto se přihlíží ještě na komplexnost projektu. Tj. v jaké fázi projekt byl odevzdán, jestli už má za sebou ostrý start a případně evaluaci, a také i jeho dlouhodobou udržitelnost a inovativnost pro firmu. Vedle toho se dívám, co to firmě přineslo a jestli je projekt vyčíslen v oblasti nákladů, úspory času a efektivity a jaký má přínos pro zaměstnance.
2) Jak je těžké/snadné jednotlivé projekty porovnat?
Není to těžké. Soutěž personalista je komplexní zhodnocení projektů v oblasti HR bez omezení tématu. Zároveň je každý projekt posuzován podle 9 sledovaných ukazatelích. Problém je spíše v tom, že některé ukazatele, přestože je firmy znají, nemají zpracované dobře nebo jen povšechně. Pak je těžké hodnotit.
3) Jsou nějaké časté chyby účastníků, na co zapomínají?
Ono to souvisí s mou odpovědí předtím. Malý tip je, aby firmy přihlásily projekty HR a stavěly strukturu prezentace i podle sledovaných ukazatelů. Často se zapomíná na nákladovou stránku a nějaké zhodnocení přínosu.
4) Jak se vyvíjí úroveň a zaměřené projektů v jednotlivých ročnících?
Každým rokem se hlásily firmy se zajímavými projekty. Nicméně mám radost, že brand soutěže Personalista roku má už takový zvuk, že se hlásí velmi významné firmy.
5) Jak byste povzbudila účastníky, proč je dobré se přihlásit do soutěže?
Jděte do toho!
Za mě je to soutěž, který nezohledňuje sympatie ostatních, váš dosah na Linkedinu, ale právě vaši práci a práci vašeho týmu. Znám mnoho firem, že se tam nehlásí, i když zpracované projekty mají a říkají si: „ale to přeci dělají všichni, to tam dávat nebudu.“ Ale to je zásadní omyl. I když máme například projekty se stejným tématem, vždy HR oddělení k tomu přistoupí podle svého klíče a svým způsobem.
Takže se přihlaste a jděte ven s tím, co firmu děláte!