Erasmus+ LEAD-WELL
Svaz personalistů ČR se slovinským partnerem ŠOLSKI CENTER SLOVENSKE KONJICE-ZRECE a řeckým partnerem DAFNI-KEKv rámci projektu Erasmus+ LEAD-WELL vytvořil první projektový výstup určený široké veřejnosti. Souhrnná analýza tří zemí hledá odpovědi, jak se změnily kompetence dospělých během pandemie a po ní a jaký to má dopad na well-being.
Celkem se výzkumu zúčastnilo 167 respondentů z Řecka, Slovinska a České republiky. Report obsahuje analýzu výzkumu v každé zemi, v další části vyhodnocuje odpovědi na výzkumné otázky a závěrem uvádí doporučení, která z analýzy vyplývají. Podle výzkumu pandemie pro Českou republiku přinesla nepřekvapivě zvýšení významu digitálních dovedností a změnu priorit v oblasti rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Z výzkumu vyplývají pro vzdělávání dospělých tyto závěry:
Podpora digitálních dovedností a technologií: Digitální dovednosti byly zásadní v průběhu pandemie a zůstávají klíčové i po pandemii, je důležité investovat do vzdělávání a programů, které zvyšují digitální gramotnost pro všechny věkové skupiny.
Zlepšení pracovního prostředí a flexibility: Podpora hybridních pracovních modelů a zlepšení pracovního prostředí může pomoci udržet rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, což bylo klíčové během pandemie.
Podpora duševního zdraví: Rozšíření dostupnosti služeb pro duševní zdraví a stres, včetně workshopů a terapeutických služeb v pracovním a komunitním prostředí.
Souhrnnou analýzu najdete v příloze. Věříme, že bude inspirací pro Vaši personální práci.